Lan eta ikerketa honi hasiera emateko, irakasleak emandako azalpenetatik
abiatu ginen. Izan ere, lan honen helburua kartografia bat egitea zen, inoiz
egindako zerbait eta oso garrantzitsua izan zen berak, irakasleak hain zuzen,
emandako azalpena. Esan dezakegu, Kartografia modu bisual batean zerbait
erakustean datza. Baina guk egin beharreko kartografia, zehazki, irakaslea
izaten nola ikasten dugun azaltzea zen.
Esan dezaket hasiera batean oso
urduri jarri nintzela lan honekin, izan ere, ez zitzaizkidan ebidentziak bururatzen nahiz eta hemeretzi urte izan jada
eta ikuspegi asko dira kontuan hartu behar direnak. Nire taldea berdin
sentitzen zen eta horregatik biltzea erabaki genuen, ikaskuntzaren inguruko
ebidentziak bilatzeko. Ez zen lana erreza izan, baina bakoitzak ideia txikiak
aportatuz, geroz eta ideia eta ebidentzia gehiago bururatzea lortu genuen.
Beraz, taldetan biltzeak lana asko erraztu zuela esan dezakegu.
Ebidentziak sortu eta irudikatzeko garaian, taldeak nahiko garbi ikusi
zuen argazkien bitartez izango zela modurik praktikoena zein aberasgarriena.
Horregatik, hurrengo klaserako bakoitzak bere ebidentziak argazkitan ekartzea
erabaki genuen, gerora denon artean konpartitzeko. Izan ere, argazkien bidez
pertsonak, lekuak, momentuak… errez islatu ditzakete irakasle izateko gure ikaskuntza prozesua. Aipatu
beharra daukat harritu egin nintzela taldeak ekarritako ebidentziekin. Izan
ere, ebidentzia gehienak pertsonekin lotuta zeuden, emozioekin. Ni ere talde
honen barne sartzen naiz, ebidentziak aukeratzeko garaian gehienak pertsonak izan
baitziren aukeratutako argazkiak. Hona hemen ebidentzien adibide batzuk:
(Londres)
(Neskalaguna)
Ikerkuntza prozesu honen lehenengo egunak deskribatu beharko banitu,
dudarik gabe hitz klabea estresagarriak izan zirela esango nuke. Izan ere, nola
irudikatu eta azaldu kartografia batean nire ikaskuntza prozesua eskola barruan
zein kanpoan nolakoa izan den? Erronka bertan zegoen eta ez nekien nondik ere
hasi. Baina taldetan bildu bezain laster ideiak ateratzen joan ziren, lehen
esan bezala eta geroztik seguruago eta askoz hobeto hartu nuen lana aurrera
jarraitzeko.
Ikerketa fase honetan batez ere talde lanaren garrantzia ikasi dut.
Batzuetan ezin dituzu gauzak zuk bakarrik egin eta norbaiten laguntza behar
duzu lana aurrera eramateko; eta behar duzun motibazioa lortzeko. Izan ere, niri
asko motibatu zidan taldekideek hainbeste lagundu izana lana behin eta berrio
azaltzen lana ondo egin nezan.


iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina