Aste hauetan zehar gure ikaskuntza prozesuaren inguruan hausnartzeko eta
ondoren hori irudikatzeko helburuarekin, zenbait jarduera egin ditugu. Lehenik
eta behin, egingo dugun lana aurrera eraman ahal izateko, taldekideak nola
komunikatuko garen erabakitzea izan da (facebook, twitter, whatsapp…). Hori
berehala erabaki dugu; guztientzat erosoena eta errazena whatsapp talde bat
sortzea izan da bertan bakoitzaren lanak, ideiak, zalantzak… partekatzeko. Era
berean, “drive” bat ere partekatu dugu irudiak, dokumentuak eta audioak bertan
gordetzeko.
Ondoren, proiektuaren inguruan zein erronka, zalantza, helburu… ditugun
azaldu behar izan dugu, hain barneratuak ditugun gauzak zein unetan eta nola
ikasi edo ikasten ditugun konturatzea ez baita bereziki lan erraza. Lehenengo
ideiak ateratzea izan da gehien kostatu zaiguna. Zerbait ikasterakoan
kontzienteki (nola ikasten
03 estekatu) jardun arren,
urteak pasa ahala inkontzienteki egiten ditugun gauzak bihurtzen baitira, beste
batzuk, aldiz, era inkontziente (nola ikasten 03 estekatu) batean ikasten ditugu.
Horretarako, ikasitakoari erreferentzia egiten dion ebidentzia posibleak
aipatu ditugu: argazkiak, txanponak, bidai txartelak… eta ondoren hori guztia
nola irudika daitekeen eztabaidatu dugu: bideo bidez, album batean…
Proiektua nola burutu oso argi izan gabe ere aurrera jarraitu dugu. Oraingo
honetan bakoitzak aproposak iruditu zaizkion ebidentziak (nola ikasten 01 estekatu) astean zehar “drive” bidez
partekatzeaz gain, gelara ekarri ditugu bai ebidentzia fisikoak, bai argazkiak.
Hau guztiaren bidez gainerako taldekideei azaldu diegu ekarritako ebidentzia
bakoitzak zer esan nahi duen guretzako eta zein ikasketa prozesu irudikatzen
duen. Batzuek ikasitako edukiei egin diete erreferentzia, beste batzuek aldiz
emozioei (nola ikasten
02 estekatu), harremanei,
taldean lan egiteari… Honetan ondorio argi bat atera dugu: eskolan hainbeste
urte igaro arren, gauza asko eta asko, eskolatik kanpo ikasten ditugula, hala
nola, familian, lagunartean, komunikabideetatik eta abar. Honekin ez dugu esan
nahi eskolan ikasten ez denik, bertan ematen dugun denbora guztiaren ondoren,
emaitzak ez direla izan beharko luketen modukoak baizik (nola ikasten 04 estekatu).
Beraz, proiektu honen bidez
konturatu gara askoz ere garrantzitsuagoak direla bakoitzak bere inguruan
barneratutako balioak edota besteen anekdotetatik jasotakoa. Izan ere, nahiz
eta emozioak ikasteko garaian ezinbestekoak ez izan, asko laguntzen digute
enpatizatzeko eta haiekin bat egiteko. Bestalde, eskoletan eduki asko eman
arren, gehienetan memorizazioaren bidez
ikasten ditugu eta ez emozio edo istorio errealetatik.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina